wz
Panorama

Cyklotrasa 24:             Profil cyklotrasy              Mapa cyklotrasy              Fotogalerie

Horská Kvilda - Antýgl - Tříjezerní slať - Oblík - Srní - Horská Kvilda (33 km)

Z Horské Kvildy(CT 22) přes Hamerský potok(CT 22) pod Sokolem až na vrchol stoupání před Filip. Huť(CT 22), zde doprava, na žlutou a dolů na Antýgl(CT 22), na Rokytu(CT 22), kolem Plaveb. kanálu(CT 23), po 1 km vlevo vzhůru k Tříjezerní slati:

přírodní rezervace o rozloze 19 ha v nadmořské výšce 1062 m.n.m., Rosnatka okrouhlolistá I. zóna NP, rašeliniště s třemi jezírky(největší 7 arů, hl. 2 m), 200 m povalkový chodník, naučná stezka s 11 zastaveními od roku 1978, borovice bažinná, šícha oboupohlavná, pýreček horský, kýhanka bažinná, klikva žoravina, bříza trpasličí, rosnatka okrouhlolistá.

Dál po žluté na modrou, vlevo 100 m a vpravo po lesní cestě a pěšině na Oblík:

vykácený skalnatý vrchol 1225 m.n.m.(někdy zvaný Pařezák) s krásným výhledem do okolí, hojný výskyt turmalínu

z Oblíku po žluté na modrou(asf. cesta), zde vpravo okolo Vaňkovy cesty a odbočky na Poledník, rovně, asi po 1,2 km vpravo dolů po žluté, okolo bývalých Zelenohorských Chalup k rozvodně na Plav. kanálu, rovně polní cestou(žlutá), přes Staré Srní do Srní(CT 23), vpravo po silnici přes Dolní Hrádky:

Dolní a Horní, chalupy roztroušené nad údolím Vydry(CT 23), chata Prefy je přestavěný Kamenný dům z Klostermannova románu "Kam spějí děti", po silnici vlevo na Horní Hrádky, přístup ke kamenným útvarům Baba a Mnich a k bývalé Hálkově chatě(po žluté), lávka přes Vydru, býv.dvorec W.Wastla(Wastalhof), postavy z románu "V ráji šumavském".

Dále na Rokytu, Antýgl a podél Hamerského potoka na Horskou Kvildu. Potom po cyklotrasách Kvilda, Churáňov nebo Zhůří.